Trigger Points Therapy

Αρχική  /  Trigger Points Therapy
01 Πληροφορίες

Τι είναι τα Trigger Points;

Τα Trigger Points (στα ελληνικά «Σημεία Πυροδότησης») είναι τα διακριτά, ευερέθιστα σημεία, τα οποία κατά την ψηλάφηση θυμίζουν κόμπο ή σφιχτή ταινία ενός μυ.

Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι ότι μπορούν να αναφέρουν – παράγουν πόνο τόσο στο σημείο που βρίσκονται, όσο και σε άλλα μέρη του σώματος. Κάθε Trigger Point αντανακλά πόνο σε συγκρεκριμένα σημεία, τα οποία πλέον έχουν επισήμως χαρτογραφηθεί. Σχεδόν στο 74% των περιπτώσεων,το σημείο πυροδότησης δε βρίσκεται εκεί που ο ασθενής νιώθει το σύμπτωμα!

Η απενεργοποίηση των Trigger Points αποτελεί μέρος μίας φυσικοθεραπευτικής αγωγής και σπάνια ξεχωριστή θεραπεία, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις ένα μυοσκελετικό πρόβλημα μπορεί να οφείλεται σε συνδυασμένες βλάβες στις αρθώσεις, τα νεύρα και τους μυς. Μπορεί να ανακουφίσει τον ασθενή σε περιπτώσεις που άλλα είδη θεραπείας δεν ήταν αποτελεσματικά ή σε περιπτώσεις που η αιτιολόγηση ενός πόνου δεν είναι σαφής, όπως πιθανόν να συμβεί σε διάφορα προβλήματα, π.χ. πονοκεφάλους, οσφυαλγία, ισχιαλγία, τενοντοπάθεια, στον «παγωμένο» ώμο κλπ.

02 Θεραπεία

Ποια είναι η θεραπεία των
Trigger Points;

Η θεραπεία των Trigger Points είναι μία απαιτεί άριστη ψηλαφητική ικανότητα από τον φυσικοθεραπευτή, ώστε να μπορέσει να εντοπίσει με ακρίβεια το σημείο αυτό και να εφαρμόσει την κατάλληλη θεραπεία.

Τα Trigger Points μπορούν να απενεργοποιηθούν με δίαφορες μεθόδους που εκτελούνται από τον φυσικοθεραπευτή:

1. Με ισχαιμικές πιέσεις και διατάσεις.
  2. Ξηρά Βελόνα (Dry Needling)
  3. Διάταση
  4. Θεραπευτικό Taping