Τενοντίτιδα Δικεφάλου

Αρχική  /  Παθολογίες   /  Ώμος   /  Τενοντίτιδα Δικεφάλου

Η τενοντίτιδα δικεφάλου και πιο συγκεκριμένα τενοντίτιδα της μακράς κεφαλής του δικέφαλου βραχιονίου μυός είναι η εμφάνιση φλεγμονής στον εκφυτικό τένοντα του μυός. Σπάνια αποτελεί μεμονωμένη πάθηση, ενώ πιο συχνά εμφανίζεται σε ασθενείς με σύνδρομο πρόσκρουσης του ώμου ή με κάποια φλεγμονή στους μύες του στροφικού πετάλου του ώμου (υπερακάνθιος, υπακάνθιος, υποπλάτιος, ελάσσων στρογγύλος).

Ο δικέφαλος μυς αποτελείται από δύο κεφαλές, κάθε μία από τις οποίες έχει διαφορετική έκφυση. Η μακρά κεφαλή του δικεφάλου εκφύεται (ξεκινά) από το άνω τμήμα του επιχείλιου χόνδρου, ενώ η βραχεία κεφαλή από την κορακοειδή απόφυση. Η μακρά κεφαλή διασχίζει τη γληνοβραχιόνιο άρθρωση και συνεχίζει προς το βραχιόνιο οστό δια μέσου ενός ελύτρου.

Κατά την διάρκεια της σύσπασης του, δημιουργείται τάση η οποία διαπερνά τον τένοντα του. Όταν η τάση αυτή είναι υπερβολικά μεγάλη ή επαναλαμβάνεται πολλές φορές, τότε ο τένοντας του είναι πιθανό να τραυματιστεί και να παρουσιαστεί εκφύλιση και φλεγμονή. Αυτό συμβαίνει είτε τραυματικά λόγω εμφάνισης μεγάλης τάσης στον τένοντα, είτε από σταδιακούς “μικροτραυματισμούς” λόγω υπέρχρησης.

Όταν ο τένοντας φλεγμαίνει προκαλείται διαταραχή της φυσιολογικής ολίσθησής του μέσα στο έλυτρο, κάτι το οποίο προκαλεί επώδυνα συμπτώματα στον ασθενή.

Τα κύρια συμπτώματα της φλεγμονής της μακράς κεφαλής του δικεφάλου είναι πόνος στην πρόσθια επιφάνεια του ώμου, πόνος – ευαισθησία στην περιοχή της αύλακας του δικεφάλου και δυσκολία εκτέλεσης κινήσεων, όπως είναι η κάμψη του αγκώνα. Παρ’όλα αυτά ο πόνος μπορεί να εκλύεται ακόμη και σε ηρεμία.

Τεχνικές μάλαξης, χρήση φυσικοθεραπευτικών μέσων όπως ηλεκτροθεραπεία, TENS, υπέρηχος, χρήση ελαστικής ταινίας Kinesio Tape, καθώς επίσης και η εφαρμογή κατάλληλων θεραπευτικών ασκήσεων, μπορούν να επιφέρουν την αποκατάσταση του προβλήματος.